وب سایت مای رند - مرکز خرید و فروش سیم کارت
ثبت نام ورود
خرید سیم کارت رند از شهر سیم
بلاگ | سیم کارت

تولد بيست و سه سالگی سيمكارت در ايران ، ارتقای سرعت و كيفيت همچنان رو به بالاست

انتشار ۱۳۹۶/۵/۲۱ . ۴۸۸۲ بازدید
در ايران ١٩ مرداد سال ٧٣ شمسی ، برای اولين بار ٤ عدد سيمكارت را به نهاد رياست جمهوری تحويل داده شد. اما در حال حاضر بيش از ٦٥ ميليون مشترک و صاحب سيمكارت در کشور داریم.
در اوايل سال ١٣٧٣ با وجود تبليغات وسيع در رسانه ها استقبال زيادی از اين شبكه نشد. اما خوشبختانه بزرگترين اقبالی كه در كشور شد از خريد سيمكارت در ايران ، در سال ١٣٨٢ بود كه تعداد بالغ بر بيش از ٨ ميليون نفر برای خريد ثبت نام كردند ولی بعد از سال ١٣٨٤ با واگذاری سيمكارت های ثبت نامی ميانگين خريد سيمكارت بسيار پايين آمد.
با بهره برداری از اولين فاز شبكه تلفن همراه كشور در مرداد سال ١٣٧٣ در شهر تهران با ظرفيت ٩٢٠٠ شماره آغاز شد و همچنين در سال ١٣٨٩ پس از خصوصی شدن شركت مخابرات ايران ، اين شركت از سهامی خاص به سهامی عام تبديل شد. هم اكنون شركت همراه اول ، تنها برنده طرح ترابرد پذيري شماره های تلفن همراه كشور است كه با بيش از ٨٩ ميليون سيم كارت واگذار شده در ١٢٤٥ شهر و حدود ٤٣ هزار روستا و بيش از ٧٠هزار كيلومتر از جاده های كشور و بيش از ٩٦ درصد جمعيت كشور را تحت پوشش خود دارد.
سیمکارت
اولين عرضه كننده پيشتاز سيمكارت در كشور همراه اول می باشد. اين اپراتور هميشه با نوسازی مداوم شبكه خود و انجام تجهيزات به روز شبكه تلفن همراه كشور درحال فعاليت است. همراه اول به عنوان بزرگترين اپراتور تلفن همراه كشور و ایرانسل بزرگترين اپراتور دیتای تلفن همراه در كشور می باشد.
اپراتور همراه اول در سال ١٣٩٣ خدمات تلفن همراه را به نسل ٣ ارتقاء داد و در ٤ شهريور  سال ١٣٩٣ مجوز ارتقای پروانه ارائه خدمات تلفن همراه را به نسل ٣ و نسل هاي بالاتر را دريافت كرد. در حال حاضر و با گذشت كمتر از ٣ سال بیش از ١٠٤٢ شهر و ٩٧٠ روستا تحت پوشش شبكه نسل ٣ می باشند و همچنین ٧١٠ شهر تحت شبكه نسل ٤ و ٤.٥ اپراتور همراه اول قرار دارند.
آخرين وضعيت ميزان دسترسي به اينترنت نسل ٤ برای مشتركين در ايران اين بود كه در نوامبر ٢٠١٦ حدود ٤٧ درصد از مشتركين به اين سرويس دسترسی داشتند. درباره توان گسترش پوشش اپراتورها می توان گفت که اپراتور همراه اول بيشترين توان خود را بر گسترش پوشش متمركز كرده است و ايرانسل نیز توانسته است حداكثر توان خود را در افزایش تعداد مخاطبان خود در پوشش LTE قرار دهد و اپراتور رايتل نیز از نظر پوشش در جايگاه متوسط قرار دارد.
همزمان با گسترش ارائه خدمات LTE طرحی مطرح شد و آن هم طرح ترابرد پذيری است كه اين طرح به مشتركين اين اجازه را می دهد كه بتوانند با حفظ شماره خود اپراتور خود را تغيير دهند و از خدمات اپراتوری كه به آن ترابرد شده استفاده كرد. خوشبختانه در دو سال اخير سرعت و فراگيری اينترنت پر سرعت و پيشرفته ، اصل كار هر سه اپراتور بوده است.
ميزان رضايت عمومی كاربران شبكه های اجتماعی به حد قابل توجهی نسبت به سال های گذشته افزايش پيدا كرده و در ٣ سال اخير فعاليت بيشتر در شبکه های اجتماعی ، خدماتی و ... از راه اينترنت انجام می گردد. انتظار می رود در آينده ای بسيار نزديک شاهد خدمات بيشتر و پيشرفته تری از امروز باشيم.
تعداد 0 نظر ثبت شده است
امتیاز کلی
0
0
0
0
0
شما چه امتیازی به "این مطلب" می دهید؟

اولین نفری باشید که نظر میدهید.
x
مای رند
قیمت گذاری سیم کارت
ثبت درخواست