وب سایت مای رند - مرکز خرید و فروش سیم کارت
ثبت نام ورود
خرید سیم کارت رند از شهر سیم
بلاگ | سیم کارت

جدیدترین آمار از وضعیت ترابردپذیری سیم کارت در کشور

انتشار ۱۳۹۵/۱۰/۲۵ . بروز رسانی ۱۳۹۵/۱۰/۲۵ ۱۷:۵۳ . ۳۲۷۱ بازدید
معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات اعلام کرد: میزان ترابردپذیری شماره های موبایل که تکمیل شده اند از 24 به 55 درصد افزایش یافته است. ترابردپذیری شماره های موبایل یا MNP این امکان را به مشترکان می دهد تا با شماره فعلی خود از خدمات دیگر اپراتور ها استفاده کنند. برای استفاده از این طرح باید فرم های مربوط به ترابرد سیم کارت را پر کرده و طی 48 ساعت در صورت رد نشدن درخواست مشترک ، این سرویس فعال می شود.
روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی با اعلام اینکه 45 درصد تکمیل نشدن ترابردپذیری سیم کارت به دلیل قوانین تجاری ترابرپذیری و انصراف خود مشترکان می باشد. از جمله عوامل رد شدن درخواست مشترک می توان به موارد زیر اشاره کرد :

درخواست ترابرد از سیم‌ کارت دائمی به اعتباری و بالعکس
 

عدم تطابق مشخصات اعلام شده با مشخصات دارنده شماره سیم کارت
 

فعال نبودن یا فعال بودن کمتر از سه ماه سیم ‌کارت

عدم پرداخت به موقع صورتحساب اولیه صادر شده از اپراتور فرستنده

احراز هویت نشدن مشترک

 

طرح ترابردپذیری شماره های موبایل در سال 1394 به صورت آزمایشی بین تمام اپراتورها برای بررسی آمادگی این طرح اجرایی شد و در روز یکشنبه 31 مرداد ماه سال 1395 وارد مرحله تجاری سازی شد. هر سه اپراتور همراه اول ، ایرانسل و رایتل تفاهم نامه امضا کرده و اجرای این طرح ملی ، رقابت میان اپراتورها برای ارائه و افزایش کیفیت خدمات را افزایش خواهد داد.
در اوایل اجرای این طرح بزرگ اشکالاتی وجود داشت که با پیگیری های رگولاتوری و جلسات مداوم با اپراتورها ، عملکرد سیستم بررسی شده و ایرادات مربوطه رفع شدند. همچنین در ادامه اجرای این طرح نیز پيام ترابردپذيری شماره های موبايل کوتاه شد و مشترکان به جای شنیدن پیام "مشترک مورد نظر شما به اپراتور دیگری ترابرد کرده است. مبلغ مکامله با ایشان به صورت برون شبکه محاسبه خواهد شد" یک بوق کوتاه جهت اطلاع خواهند شنید.

سیم کارت

 

تعداد 0 نظر ثبت شده است
امتیاز کلی
0
0
0
0
0
شما چه امتیازی به "این مطلب" می دهید؟

اولین نفری باشید که نظر میدهید.
x
مای رند
قیمت گذاری سیم کارت
ثبت درخواست