وب سایت مای رند - مرکز خرید و فروش سیم کارت
ثبت نام ورود
خرید سیم کارت رند از شهر سیم
بلاگ | دسته بندی نشده

ایرانسل خدمات وایمکس را تا آخر اردیبهشت امسال جمع آوری می کند

انتشار ۱۳۹۷/۲/۲۹ . بروز رسانی ۱۳۹۷/۲/۲۹ ۱۷:۲۳ . ۵۴۹۹ بازدید
ایرانسل ارائه خدمات وایمکس خود را تا 31 اردیبهشت امسال جمع آوری می کند و این تکنولوژی جایگزین نسل جدید اینترنت ایرانسل خواهد شد.
وايمكس، تكنولوژی انتقال داده ،برای اتصال به اينترنت كه حول يك دهه در سبد فناوری خانواده هاي ايرانی جا داشت ، به وسيله رودخانه عظيم ارتقاء تكنولوژی در قرن بيست يكم به چاه عميق از رده خارج ها خواهد پيوست!
همين چند روز پيش بود كه يكی از اپراتور های بزرگ كشور اعلام كرد كه تكنولوژي اتصال بی سيم خود را ارتقاء خواهد داد .از قرار معلوم جاي وايمكس را مودم های نسل چهارم و نسل چهارم پلاس ( TD-LTE ) خواهند گرفت.
و اين در حالی است كه تنها هفده سال از عمر وايمكس در ارتباطات بی سيم جهان می گذرد. عمری كه در ايران حتی به يك دهه هم نمی رسد! و اين نشان از سرعت تكنولوژيست.
وایمکس

چرا ما از وايمكس استفاده ميكرديم!؟


تكنولوژی اتصال داده در تمام كشور های پيشرفته دنيا به عنوان زير بنای عصر اطلاعات و ارتباطات شناخته می شود اما برای اينكه اتصال اينترنت به وجود بيايد هفت خان رستمی بايد شود!
ايجاد بستر مناسب برای اينترنت همانگونه كه مزايای بسيار قابل توجه ای دارد هزينه های آن هم قابل توجه است!
ايجاد یک اينترنت كابلی در يكی از شهرهای بزرگ ايران مساوی است با هزينه جنگ!
و تازه روستا ها هم بدون اتصال خواهند ماند!
صنعت گران تكنولوژی برای اينكه بتوانند در هزينه ها صرفه جويی قابل ملاحظه ای ايجاد كنند وايمكس را ساختند، نسلی از اينترنت بی سيم!

همان طور كه شبكه های همراه اينترنت همراه را ارائه می دهند ، شركت های ارائه دهنده وايمكس می توانند خدمات اينترنت بی سيم را به مشتريان خود ارائه دهند. برای استفاده از این خدمات هم نیازی به سیم کارت نبود و با استفاده از مودم به اینترنت وصل می شدیم.

مزايای وايمكس را يادتان هست!؟

- وايمكس با اينكه شباهت به وای فای داشت اما پوشش گسترده تری داشت ، سيستم خدمات رسانی وایمكس به صورت دكل و دريافت كنننده بود و اين مزيت اون رو به رقيب قدرتمند وای فای و حتی شبكه های تلفن همراه تبديل كرده بود ، پوششی كه حتی در شبكه های همراه هم شاهد آن نبوديم.
- اموج وايمكس به صورت رمزگزاری برای امنيت بيشتر قرار داده شده بود.
- تا سی كليومتری دكل وايمكس ما توان دريافت داده را داشتيم.
- وايمكس راه حل توسعه كشور هايی بود كه توانايی ايجاد اينترنت پر سرعت را نداشتند! به دليل استفاده از امواج رايوديی پشتيبانی عالی از صدا و تصوير می كند.

وايمكس در كشور ما چگونه بود؟


با توجه به اينكه در يك دهه گذشته ما شاهد انقلاب ارتباطی در ايران بوديم ، آن هم انقلابی كه هر سه سال آن حتی برای جوانان ما دنيای متفاوتی بود. وايمكس را نميتوان در ايران تثبيت شده دانست بلكه براي ما ايرانی ها وايمكس پلي زودگذر به سمت دنيای اينترنت پر سرعت بود!
در ايران زياد ما شاهد مودم های فضای باز وايمكس نبوديم . اما مودم های داخلی و جيبی وايمكس با توجه به بسته های اپراتور ها علاقه مندان خوبی را به خود جذب كرد.

دليل از رده خارج شدن وايمكس چيست؟


به صراحت و سرعت ميتوان گفت سرعت!!!!
در اتصالات بی سيم ، مهم ترين چيز با توجه به افزايش روز افزون اطلاعات و حجيم تر شدن مطالب بشريت بی ترديد سرعت انتقال اين داده هاست .مودم های جديد در عين اينكه توانايی پوشش مطلوبی را در گذر زمان نه چندان زياد به دست آورده اند ، بلكه سرعت قابل توجه ای هم دارند و اين باعث جذابيتی انكار ناپذير شده است كه تشنگان فناوری را در صحرای فناوری مدرن به خود می كشد.
سرعت مودم های نسل چهارم به 100 مگابايت در حالت عادی ميرسد در حالی كه سرعت وايمكس در شرايط مطلوب 2 مگابايت است.
ما در اين سال ها شاهد جايگزينی محصولات زيادی بوده ايم. همگی يادمان هست روزگاری تلفن های خانگی شكل عوض می كردند و امروز گوشی های همراه.
نگاهی به چگونگي تغيير......

شش اصلی كه پايه تغيير و ارتقاء تكنولوژی در دنيای ماست!

1-كارايی
2-سرعت
3-دقت
4-سهولت
5-زيبايی
6- قيمت تمام شده محصول
هر شركتی با هر محصولی بر پايه اين شش اصل در دنيايی مدرن تنفس می كند. اين شش اصل ابزار اتقاء فناوری در دنيای مدرن است . كشور ما اگر بتواند محوريت شركت های خود را بر اين شش اصل بنا بگذارد ، همچون ديگر كشور های در حال توسعه خواهد توانست به مسير ارتقاء دست یابد.
اینترنت پرسرعت TDLTE
تعداد 1 نظر ثبت شده است
امتیاز کلی 4
0
1
0
0
0
شما چه امتیازی به "این مطلب" می دهید؟

x
مای رند
قیمت گذاری سیم کارت
ثبت درخواست