وب سایت مای رند - مرکز خرید و فروش سیم کارت
ثبت نام ورود
خرید سیم کارت رند از شهر سیم
بلاگ | سیم کارت

اطلاع رسانی با پیامک در صورت فعال شدن سیم کارت جدید به نام مشترکان

انتشار ۱۳۹۸/۸/۶ . بروز رسانی ۱۳۹۸/۸/۶ ۱۱:۰۷ . ۱۲۹۹۱ بازدید

پس از راه اندازی سامانه استعلام سیم کارت توسط رگلاتوری یا همان سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، افراد می توانستند با مراجعه به این سایت و بررسی نام خد در سامانه با وارد کردن کد ملی شان از تعداد خط های موبایلی که به نامشان بود اطلاع پیدا می کردند و در صورت مغایرت اقدامات لازم را برای جلوگیری از تبعات حقوقی و قضایی انجام دهند.

در آبان ماه سال 95 نیز سامانه ای ویژه راه اندازی شد که افراد می توانستند با ارسال کد ملی خود به سامانه پیامکی 3000504901 و بدون مراجعه به سایت و ثبت درخواست، استعلام سیم کارت هایی که به نامشان بود را راحت تر از قبل انجام دهند. 

 

معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از قابلیت های جدید این سامانه سخن گفت که به محض این که سیم کارتی به نام شخصی ثبت و فعال شود، در همان لحظه پیامکی حاوی اطلاعات سیم کارت و اعلام این مسئله به فرد صاحب کد ملی ارسال می شود. 

 

به این ترتیب با توجه به اینکه مسئولت های حقوقی و قضایی سیم کارت با مالک آن است، در صورتی که سیم کارتی مغایر با اطلاعات فرد باشد، یا به نام شخص دیگری به ثبت برسد، به صاحب کد ملی ثبت شده پیامکی ارسال می شود تا نسبت به این مسئله اگر لازم به اقدامی باشد آن را انجام دهد. 

همیشه از تعداد سیم کارت های به نام خود از طریق راه های مذکور مطلع باشید

بهترین مسئله در مورد سیم کارت ها، با توجه به عواقب حقوقی و قضایی که می تواند در پی داشته باشد بهترین مسئله این است که به صورت مرتب از تعداد سیم کارت هایی که به ناممان هست اطلاع داشته باشیم. در واقع اگر خلافی توسط فردی که سیم کارت را در اختیار دارد صورت بگیرد، مثلا ایجاد مزاحمت های تلفنی یا انجام برخی کلاهببرداری ها بوسیله خطوط تلفن همراه، فردی که این خلاف را انجام داده در مراحل بعد تحت تعقیب قرار می گیرد اما احضاریه و مشکلات پی در پی آن برای صاحب سیم کارت به وجود خواهد آمد یعنی قانونا با فردی که سیم کارت به نام اوست طرف می شود؛ بعد حالا در مراحل بعدی فرد باید اثبات کند که اصلا چنین سیم کارتی در اختیارش نداشته و اساسا از آن استفاده ای نکرده که بخواهد مزاحمتی ایجاد کند یا در کلاهبرداری نقشی داشته باشد.

چگونه سیم کارت را غیرفعال کنیم

به همین دلیل طبق نظر کارشناسان، بهتر است در زمان های مختلف و متناوب تعداد سیم کارت هایی که به ناممان هست را از طریق معرفی شده استعلام کنیم و در صورت مغایرت ها در تعداد سیم کارت ها در اسرع وقت نسبت به قطع آن اقدام نماییم.

برای قطع سیم کارت هایی که ذکر شده، می بایست با در دست داشتن اصل کارت ملی به امور مشترکین اپراتور مورد نظر مراجعه و در خواست غیر فعال سازی سیم کارت را ارائه دهید. در صورتی که امور مشترکین مورد نظر همکاری لازم جهت قطع سیم کارت انجام نداد می توان با سامان 195 تماس گرفت و طرح شکایت کرد. در این سامانه اطلاعات مختلفی از شاکی اخذ می شود و پس از بررسی ها نتیجه طی چند روز به اطلاع می رسد.

 

تعداد 0 نظر ثبت شده است
امتیاز کلی
0
0
0
0
0
شما چه امتیازی به "این مطلب" می دهید؟

اولین نفری باشید که نظر میدهید.
x
مای رند
قیمت گذاری سیم کارت
ثبت درخواست